Mopedkort

Planerar du att ta mopedkort? Låt oss på Einar Svenssons Trafikskola i Uddevalla hjälpa dig! Vår skola har funnits sedan 1960-talet vilket innebär att vi har gedigen erfarenhet av och omfattande kunskaper om allt som har med körkortsutbildning att göra.

Har du frågor om vår trafikskola? Vill du veta mer om vad som krävs för att få ta mopedkörkort? Tveka inte att slå en signal eller skicka e-post – vi finns här för dig!

Mopedkort

Om du har köpt eller fått en moped klass 1, även kallad EU-moped, så måste du ha ett körkort med minst behörighet AM (ett så kallat mopedkort) för att få köra den. Om du tagit körkort, fast med en annan behörighet, så kan det vara bra att veta att den gav dig AM automatiskt. Tog du traktorkort innan 1 oktober 2009? Det ger dig också rätt att köra den här sortens mopeder.

Einar Svenssons Trafikskola i Uddevalla erbjuder en komplett utbildning för dig som vill ta mopedkort. När du ska skaffa körkort moped hos oss får du både praktiska och teoretiska kunskaper. Det betyder att utbildningen innehåller ett flertal lektioner i både körning och teori.

Alla teorilektioner för mopedkort är ledda av någon av våra duktiga lärare och du har naturligtvis obegränsad tillgång till de studiehjälpmedel som behövs. Vi har moderna datorer och pärmar fyllda med användbara frågor. Våra elever kan även använda sig av Elevcentralen, en digital resurs med utbildningsmaterial och mycket annat.

Mopedkort Uddevalla
För dig som önskar ta mopedkort erbjuder vi en komplett utbildning som ger dig såväl praktiska som teoretiska kunskaper.