Indroduktionsutbildning (Handledarutbildning)

Allmän information

Utbildningen vänder sig till Dig som har för avsikt att utbilda eller utbildas privat utan hjälp av en trafikskola eller privat i kombination med utbildning i trafikskola. Du som inte vill övningsköra privat utan endast i trafikskola behöver inte delta i utbildningen.

Vi lovar att vår kurs kan spara många kronor för den som vill ta körkort och har möjlighet att övningsköra tillsammans med en privat handledare!

Kursplan

1. Körkortsutbildningens mål och innehåll samt regler för övningskörning
2. Planering och strukturering av övningskörningen
3. För säkerheten och miljön viktiga faktorer

Hjälp av trafikskola

Efter kursen kan Du som elev utan förpliktelser skriva in sig vid vilken trafikskola som helst.

Vi bjuder på fika!

Vi bjuder våra kursdeltagare på fika (kaffe och smörgås).

Blanketter

Blanketter fyller Du i på korkortsportalen.se digitalt med hjälp av e-legitimation. Blanketter i pappersform används som regel inte längre.

Nytt från 1 september 2010

Från den 1 september behöver inte handledare och elev gå kursen tillsammans. Har du gått kursen tidigare gäller ditt tillstånd i fem år från kursdatum. Tveka inte att höra av dig om du har frågor!

Kontakta oss om något är oklart

Tveka inte att höra av Dig om Du har frågor angående introduktionsutbildningen! 0522 – 191 00.

ÖVERSIKT HANDLEDARE

Lärarledd undervisning: 180 minuter, fikarast tillkommer
Praktik: Nej
Material: Bok ingår.
Närmaste kursstart: kl 16.30  29/4, 28/5, 27/6 (medtag leg)
Föranmälan: Ja, obligatoriskt. Vid mail-anmälan behövs person nr & tel nr.
Pris för denna utbildning: 500kr. Endast swish betalning.
Kontaktperson introduktionsutbildning: Martin Aronsson