BE-utbildning (BE)

Allmän information

BE-utbildning behöver Du som kör med tunga släp efter personbil. Vanliga typiska BE-släp är hästtransporter, biltransportsläp och stora husvagnar.

Teoriutbildning

Vi erbjuder utbildningen som en självstudiekurs. Kursen kan med fördel läggas upp som en distansutbildning där Du arbetar uppkopplad till vår trafikskolas server.

Praktik

Du får öva på att köra i vanlig trafik, men vi lägger ned en del tid på manövrering och säkerhetskontroll då dessa delar utgör en stor del av provet.
Distansundervisning
Denna kurs kan Du med fördel läsa på distans genom att koppla upp dig på trafikskolans dator och arbeta med frågor hemifrån när du vill.

Prov

Provet får Du göra på Vägverket. Vi bokar en tid i samråd med Dig när Du har tillräckliga kunskaper.

ÖVERSIKT BE-UTBILDNING

Lärarledd teoriutbildning: Ingår ej.
Praktik: Ja, utifrån Ditt behov enligt en särskild kursplan
Material: Ingår, BE-boken
Kursstart:
Föranmälan:
Tillgång till skolans studiehjälpmedel: Ja, obegränsat
Distanstester via internet: Obegränsat antal test ingår i teoriavgift
Riskutbildning: Nej
Pris för denna utbildning: Inskrivningsavgift, 1*80 min körlektion och BE-boken 2350kr

Hyra ink varmkörning i samband med körprov: 1500kr
Kontaktperson för BE-utbildningen: Martin Aronsson